Logo do druku

Endodoncja - leczenie kanałowe

Lekarze dentyści w naszym gabinecie postarają się zrobić wszystko w celu wyleczenia i zachowania każdego zęba tak, aby jego usunięcie było naprawdę ostatecznością.

Często jedyną i ostatnią szansą na to są zabiegi z zakresu endodoncji. Polegają one na usunięciu z komory i kanałów korzeniowych zęba zainfekowanej miazgi, poszerzeniu i odkażeniu kanałów, a następnie szczelnym, wypełnieniu specjalnymi materiałami więcej ...

W celu dokładnej kontroli przebiegu i wyniku leczenia posługujemy się zdjęciami RVG (więcej w dziale:RVG), które dla wygody naszych pacjentów wykonujemy bezpośrednio na fotelu dentystycznym.

Jeżeli mamy do czynienia z niepowikłanym zapaleniem miazgi, leczenie najczęściej przeprowadzamy dwuetapowo. Najpierw lekarz dentysta zatruwa miazgę zęba, a po kilku tygodniach oczyszcza i wypełnia kanały. Istnieje też możliwość wykonania zabiegu w znieczuleniu, co skraca okres leczenia do kilku dni.

Leczenie powikłań w postaci martwicy, zgorzeli lub zapaleń tkanek okołowierzchołkowych (ropnie, torbiele) wymaga większej liczby wizyt, rozłożenia ich w czasie oraz kontroli radiologicznej na każdym etapie.

Ponieważ dokładne opracowanie i szczelne wypełnienie kanałów to gwarancja braku późniejszych powikłań oferujemy Państwu zarówno tradycyjną metodę leczenia kanałowego, jak i nowoczesną - z użyciem narzędzi maszynowych i termoplastycznej gutaperki.

Najczęstsze wskazania do leczenia kanałowego to:
  • głęboka próchnica powikłana zapaleniem miazgi
  • martwica lub zgorzel miazgi
  • zapalenie tkanek okołowierzchołkowych (torbiele, ropnie)
  • złamanie lub zwichnięcie zęba
  • czasami w przebiegu leczenia protetycznego

FacebookTab